Miten paljon vähemmän ihmiskunta saisikaan aikaan ilman deadlineja? Lasken täällä parhaillaan tunteja huomisaamun lähijaksoon, yli 15 jäljellä, joten ehdin sittenkin saada tehtävät "ajoissa" valmiiksi. Kolmen viikon tiukka työputki takana, joten ihan laiskuudesta tämä viime hetkeen jättäminen ei nyt johdu. Joskus hommat tuppautuvat vain kasantumaan. Odotan innolla kahta seuraavaa päivää, saan unohtaa hetkeksi muut työt ja keskittyä uuden oppimiseen :)!
Mutta sitten itse asiaan:
Mutta sitten itse asiaan:
Tehtävä 1.
A)
Saariselän keskusvaraamon verkkokauppa vaikuttaa
varsin mielenkiintoiselle! www.saariselka.com/ Sivut jakautuvat matkailijalle, yrityksille
ja Incentive-ryhmille suunnattuihin palveluihin. Matkailijat luokitellaan
perheisiin, luonnonystäviin ja harrastajiin.
Majoituksessa mökkien laatuluokitusta kuvataan sillä, kuinka monen hillan
mökki on kysymyksessä. Hillojen avulla
kuluttaja saa kuvan mm. siitä, onko mökissä erillinen makuuhuone, omat wc ja
suihku/sauna, sekä keittiön varustelutasosta.
Keskusvaraamon verkkokaupassa on myynnissä alueen viikko-ohjelman
mukaiset tuotteet. Itse varausprosessi on yksinkertainen ja nopea. Klikkaat
vain haluamasi ohjelman, pääset tuotekuvaussivulle, ja seuraavaksi verkkokauppa
näyttää valitsemasi ohjelman päivän ja kellonajan, sitten siirrät tuotteen
ostoskoriin ja siirryt maksamaan. Tämä on mielestäni edelläkävijyyttä!
B)
www.kokemuskauppa.com/
edustaa edelläkävijyyttä elämysten
myynnistä verkkokaupassa. Kokemuskoneen
avulla voit hakea omalle kukkarolle ja haluamallesi henkilömäärälle
tarjottavana olevia tuotteita. Tarjolla on mm. avaruuslentoja, hemmottelua,
hassuttelua, VIP-elämyksiä jne. Sivuilta löytyy myös tietoa suosituimmista
tuotteista. Kokemuskaupasta voi ostaa kätevästi myös lahjakortin, jolla lahjan
saaja pääsee valitsemaan Kokemuskaupasta haluamansa tuotteen.
C)
www.rantapallo.fi
on Suomen suurin matkailualan keskittynyt media Suomessa, jonka nettisivuille
on keskitetysti koottu Suomen suurimpien matkatoimistojen äkkilähdöt, mm.
hotellit, lennot ja autovuokrauksen.
Kävijäprofiilitutkimuksen mukaan keskimääräinen kävijä on 43-vuotias
nainen, jonka harrastus on ulkomaanmatkailu. Tutkimuksen mukaan 91% sivustolla
kävijöistä aikoo ostaa ulkomaanmatkan seuraavan 6 kk kuluessa. Sivustolla käy
yli 120 000 uniikkia vierailijaa viikossa.
Tehtävä 2.
Venäläisillä matkanjärjestäjillä on enemmän sääntö kuin poikkeus, että
yrityksen verkkokaupassa on online-konsultti paikalla.
Esimerkki 1.
Tässä yksi esimerkki Djuna matkanjärjestäjältä www.dunaspb.ru/.
Verkkokaupan etusivulla on kahden asiakaspalvelijan kuvat ja sekä Skype että ICQ osoitteet ja numerot, joihin asiakas voi soittaa.
Esimerkki 2.
TourOut.ru nettiportaalissa on kiinnostava palvelu asiakkaille.
Sivustolla on 61 asiantuntijaa vastaamassa eri maita koskeviin kysymyksiin.
Asiantuntijalta voi kysyä lähes mitä tahansa, alkaen säästä, turvallisuudesta,
kulttuurin ominaispiirteistä, majoituksesta, matkustamisesta, viisumin
saamisesta jne.
Tehtävä 3.
Verkkokaupan menestymiseen tarvitaan
1) kävijöitä verkkokaupan sivuille
2) tuloksen kannalta pelkkä käynti ei riitä, tärkeää on saada asiakkaat
myös
ostamaan verkkokaupassa.
3) Kateprosentin on tärkeä olla kohdallaan, muuten verkkokauppa ei voi
olla kannattavaa.
4)
Keskiostoksen euromäärä vaikuttaa myös kaupan kannattavuuteen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti